Cestovní deníček

Na skok ve Švýcarsku: dva dny v Interlakenu

Nebyla by to dovolená ve Švýcarsku, kdybych se nevydala také k horám! Další zastávkou po krásných švýcarských městech byl turisty oblíbený Interlaken kousek od švýcarských Alp!

Interlaken sloužil jako moje druhá základna. Tady jsem si zarezervovala hotel a naplánovala denní výlety. Pokud budete někdy přemýšlet nad výletem do Švýcarska a budete chtít vidět města i přírodu, tak nemohu Interlaken víc doporučit. Městečko se nachází 2 hodiny vlakem od Curychu a cca půl hodiny vlakem od samotných Alp! Samotné městečko je moc hezké a také má toho co nabídnout.

V Interlakenu jsem byla od úterý odpoledne až do soboty do poledne. Protože se městečko nachází dost blízko Alpám a je obklopeno horami, tak se počasí měnilo asi tak často jako v Irsku. V sobotu se ale vyčasilo – modrá obloha, sluníčko a teplo. Mně letělo letadlo až navečer, ale bohužel jsem nezůstala, abych si Interlaken znovu prošla nebo konečně vyjela na Harder Kulm a to ze dvou důvodů: a) umírala jsem z pátku a 20km tůry po Grindelwaldu a neměla jsem kde nechat kufr (neměla jsem sílu si pro něj nazpět zajít do hotelu). Můj hotel byl asi 30 minut pěšky od Interlaken Ost vlakového nádraží a všechny úschovné skříňky už byly zabrané, když jsem se tam dostala (totéž v Curychu na vlakovém nádraží – turisti je holt vzali útokem). To mě při odjezdu dost mrzelo, ale tak mám aspoň důvod se vrátit.

Co jsem teda dělala mezi úterým odpoledne a pátkem? Můj původní plán byl si v úterý odpoledne projít Interlaken, další den se jet podívat do Grindelwaldu a pak i do Lauterbrunnen. Třetí den jsem neměla naplánovaného nic, chtěla jsem jen chillovat. Tento plán se nakonec vyplatil kvůli počasí – středa nevypadala nejlíp a mělo celý den pršet, tak jsem zůstala v Interlakenu (o tom níže), ve čtvrtek jsem zamířila do Lauterbrunnen (o tom v budoucím článku) a pátek byl celý o Grindelwaldu (o tom také v jiném článku). Tady ale máte ochutnávku Alp, tedy Jungfrau vrcholku 20x jinak a random kjut západ slunce, jak jsem ho pozorovala z mého hotelového pokoje:

Protože je Interlaken velice oblíbený turisty a nachází se v Jungfrau regionu, tak sehnat hotel za rozumnou cenu nebylo jednoduché. Já si nakonec vybrala Mattenhof Resort a to hlavně kvůli jeho exterióru (taky kvůli ceně samozřejmě):

Hotel se nachází v malé vesničce hned u Interlakenu, Matten bei Interlaken. Slouží také jako hostel, takže bych ho asi nedoporučovala během sezóny, protože skoro všechny pokoje jsou do zahrady směrem k Alpám (výhledy na jedničku!), kde je i posezení a může tak být docela randál. Na druhou stranu recepce je veliká, nachází se tam bar a i nějaké ty hry (kulečník a tak). Zahrada ale vypadala moc hezky a udržovaně. Měla jsem zarezervovaný jednolůžkový pokoj, ale když jsem přišla na hotel kolem druhé odpoledne (check in byl od 4), tak mi dali klíč a můj pokoj byl číslo 420 na nejvyšším patře, s velkou postelí a mini balkónkem se skleněnými dveřmi. Z toho, co jsem viděla, tak hotel měl mezi sezónama a moc lidí v něm nebylo. Já tak dostala zdarma upgrade do dvojlůžkového pokoje s výhledem na Alpy. A fakt to stálo za to. Na rozdíl od Curychu jsem se vyspala. Postel byla pohodlná a nikdo mě v noci nebudil. Málokdy jsem zaslechla ostatní hosty. Hotel byl novější než ten v Curychu, ale nebyl úplně moderní moderní – za to by si člověk musel zaplatit velké peníze.

Na YouTube jsem našla pár videí o Interlakenu a jak už je zvykem, vytvořila jsem si mapku míst, která bych chtěla vidět. Z toho jsem nakonec viděla jen Unterseen haha:

Úterý v Interlakenu

Jakmile jsem se ubytovala, byl čas vyrazit do Interlakenu. Počasí se pořád měnilo – byly přeháňky a pak zase svítilo slunko. Po cestě jsem tak zahlédla duhu a to hned několikrát. Od hotelu jsem se rozhodla jít po hlavní silnici směrem k místnímu parku, který je známý výhledy na hory a pozorováním paraglidingu. Od tama jsem zamíříla do centra Interlakenu, abych nakoupila suvenýry a sobě nějaké jídlo v místním Coopu. V tu chvíli už bohužel pršelo, ale i tak jsem zamířila do Unterseen a z části ho obešla (a posbírala nějaké ty Pokémony). Tahle část mě mrzí, protože je tam opravdu moc hezké, ale nechtěla jsem vytahovat foťák, protože ten déšť byl opravdu dost silný a čistit objektiv je otrava. Na druhou stranu jsem vyzkoušela novou bundu a obstála suprově.

Večer jsem se pak rozhodla zkusit místní take away s pizzami a dala si hawajskou samozřejmě. Byla fajn, ale ne 18 CHF fajn.

Středa v Interlakenu

Původně jsem plánovala strávit den na hotelu, chillovat, napsat pohledy a možná jít na menší procházku, protože předpověď počasí ukazovala déšť a zase déšť. Vydala jsem se ráno ven, bylo zrovna mezi přeháňkami a já se chtěla vrátit do Unterseen a pořádně si ho nafotit. Když jsem ale vyšla z hotelu a viděla, že viditelnost není nejlepší a navíc na horách okolo byly mraky, tak jsem se rozhodla zamířit směrem k Harder Kulm (vyhlídka nad Interlakenem – jdou od tama parádně vidět Alpy, pokud je viditelnost. Dostanete se tam lanovkou, jako ostatně všude ve Švýcarsku.) a okouknout to tam. Nakonec jsem koukla na mapu a zjistila jsem, že na východ od Unterseen se nachází Japonské zahrady a dále pak zřícenina kostela Sv. Petra a je na kopci, což znamená výhled!

Japonské zahrady byly menší, ale měli tam takové ty barevné kapříky a díky počasí tam byla super atmoška. Co se kostela týče, tak na tomhle bylo nejlepší, že už jsem byla asi 30 minut pěšky od té zříceniny a Google mě navigoval po stezce kolem řeky. Takže jsem si užila přírody a úžasné atmosféry, jak můžete vidět z fotek. Stezka mě přivedla k vlakovému mostu, na kterém je zabudovaný chodník pro chodce, tudíž jsem ho mohla přejít a užít si krásné výhledy. Hlavně na tu šíleně modrou řeku. Já si vždycky myslela, že je to upravené při editovaní fotek a videí, ale ta barva tam fakt byla!

Protože jsem se zastavovala milionkrát za minutu, abych se kochala, fotila a natáčela, došla jsem ke kostelu za dvě hodiny… ano, se mnou se vyplatí vyrážet na výlety hihi Od kostela jsem se rozhodla jít jinou cestou – místo vlakového mostu jsem se vydala po hlavní, abych došla zpátky k Harder Kulmu, protože kousek od tama (po cestě) se nachází Alpenwildpark a mají tam sviště a ibexy aka horské kozy. Vstup se tam neplatí, všechna zvířátka jsou ve svých výbězích a vy se můžete po cestě zastavit a pokochat se. Teď taky koukám na Googlu, že jsem zazdila blízkou vyhlídku Hohbühl Pavillon, nicméně viditelnost nebyla nic moc ten den, tak nevadí. Vy si tohle místo ale určitě přidejte na itinerář!

Pokud se rozhodnete navštívit tuto mini zoo před výjezdem na Harder Kulm, tak mějte na paměti, že Google Maps sice ukazuje, že je to tam průchozí, ale realita je jiná. Lidé, co přijedou z Harder Kulm mohou odejít směrem k mini zoo, ale ne obráceně (a dává to smysl, protože ta lanovka není zadarmo). Od mini zoo se prostě musíte kousek vrátit na hlavní silnici a opatrně dojít (nejsou tam chodníky) do Interlakenu. Ještě bych chtěla dodat, že Swiss Travel Pass funguje i v tomto regionu a dá vám slevu na lanovku. V hotelu mi dali i jakýsi dokument, co měl sloužit jako jízdenka na místní dopravu, ale já místní busy nevyužila.

Jinak po celé délce řeky na té straně, co je Harder Kulm je stezka kolem vody, která se táhne od Brienzersee až do Unterseen a za hezkého počasí taky určitě stojí za to. Kromě obou jezer (jsou tu dvě, na každé straně jedno), je tu také slavný Iseltwald. Na jednom jeho cípu najdete idilickou vilu – bývalý hrad, která se ukazuje snad na každém videu a fotce ze Švýcarska. Já se tam bohužel nedostala, časově mi to nevyšlo. Pokud se tam plánujete vydat, tak byste měli vědět, že tahle vesnička byla v nějakém populárním dramatu z Jižní Koreje a teď se to tam hemží turisty ještě víc. Mám pocit, že jsem dokonce četla, že na to jedno molo, které se objevilo v tom seriálu, se už vybírá vstupné kvůli popularitě.

Co se mi na Interlakenu líbilo

Celkově musím říct, že Interlaken a Unterseen je moc hezké místo. Možná nemá úplně švýcarské vibes, ale pokud tam někdy budete, tak si určitě udělejte čas v itineráři a projděte si ho. Stejně tak ta vesnička se zříceninou kostela Sv. Petra. Pokud navíc budete cestovat autem, tak je toho v okolí hodně k vidění. Já bych se tam určitě chtěla zase někdy vrátit a zůstat i déle, abych si ten region mohla pořádně užít. A konečně si vyjet na Harder Kulm!

Co se mi na Interlakenu nelíbilo

Upřímně asi nemám co vytknout. Viděla jsem, že místní mají turistů plné zuby. Byl tam velký rozdíl mezi místními z Baselu a Curychu a tady v Interlakenu. Ale úplně je chápu. Městečko přežívá díky turismu, ale pořád se tam courají lidé a bůhví jaký to má dopad na místní ekonomiku co se třeba nájmů týče. Oh, nejezdil žádný autobus mezi Interlaken Ost vlakovém nádraží a mém hotelu. A věřte mi, že by se mi to hodilo každý den.

Pokud vás tento článek zaujal a chcete si pročíst zbytek zážitků ze Švýcarska, tak prostě klikněte/klepněte na ten štítek níže „switzerland“ a blog vám tak vyhodí všechny dostupné příspěvky.

Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Na skok ve Švýcarsku: dva dny v Interlakenu